Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Κινεζικό ενδιαφέρον για τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας




Ισχυρό είναι το ενδιαφέρον των κινεζικών τραπεζών να προχωρήσουν σε απευθείας χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας. Την Δευτέρα, υπογράφτηκε στο Πεκίνο, μεταξύ του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη και του Κινέζου υπουργού Μεταφορών, το Σχέδιο Δράσης για τη Ναυτιλία, το οποίο περιλαμβάνει εγγυήσεις δανείων ύψους 5 δισ. δολαρίων προς τον ελληνικό εφοπλισμό.

Η ελληνική αποστολή είχε επίσης συναντήσεις με τον πρόεδρο του κινεζικού νηογνώμονα και κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Για την Τρίτη ήταν προγραμματισμένη η συνάντηση του κ. Διαμαντίδη με τον πρόεδρο της Cosco, όπουτέθηκε και το θέμα του εμπορευματικού κένρου στο Θριάσιο Πεδίο.

Στην ατζέντα των συζητήσεων υπήρχε η συνεργασία των δύο πλευρών στα λιμάνια, καθώς στο Σχέδιο Δράσης έχει συμπεριληφθεί ένα σημείο που αφορά την ανάπτυξη σχεδίου ώστε να αναδειχθούν λιμάνια σε hub port.

Δεκάδες στελέχη από τις πέντε μεγαλύτερες κινεζικές τράπεζες βρίσκονται στην Ακτή Μιαούλη και έχουν συναντήσεις με εφοπλιστές, μεσίτες, χρηματοοικονομικούς συμβούλους, προκειμένου να κατανοήσουν τη λειτουργία της ελληνικής ναυτιλίας σε σχέση με τις επενδύσεις για την κατασκευή νέων πλοίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα Ημερησία, αυτό το οποίο έχει προκύψει από τις επαφές είναι ότι το κινεζικό χρήμα είναι πολύ ακριβό, ενώ απαιτείται ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα έως την τελική έγκριση του δανείου, με αποτέλεσμα στο μεταξύ να υπάρχει κίνδυνος ανατροπής των δεδομένων που οδήγησαν στην επιχειρηματική απόφαση για τη συγκεκριμένη επένδυση.

Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς που συναντώνται με τους Κινέζους τραπεζίτες διαπιστώνουν ότι το επιτόκιο των κινεζικών τραπεζών διαμορφώνεται περίπου στο 4,5% πάνω από το libor, ενώ το κόστος του χρήματος επιβαρύνεται σημαντικά (1,5%) από την απαίτηση των Κινέζων για ασφάλιση του δανείου.

Στην Κίνα, η ελληνική αποστολή είχε δύο ξεχωριστές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των κινεζικών τραπεζών,  την Τετάρτη στο Πεκίνο με την China Development Bank, την Exim Bank και την Παρασκευή στη Σαγκάη, όπου ακόμα θα συμμετέχει στις συζητήσεις η Construction Bank.

Σημειώνεται ότι η Κίνα διαθέτει συνολικά 180 ναυπηγεία. Στη χώρα κατασκευάζονται πάνω από 350 πλοία για λογαριασμό ελληνικών συμφερόντων, η αξία των οποίων εκτιμάται στα 15 δισ. δολάρια.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...