Η Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων της Γερμανίας «Deutsche Bahn» επιστρατεύει μη επανδρωμένα αεροσκάφοι στη «μάχη των γκράφιτι».
Ουσιαστικά θα πρόκειται για αερομεταφερόμενες υπέρυθρες κάμερες που θα συγκεντρώνουν στοιχεία θα οποία θα μπορούσαν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για διώξεις κατά όσων κάνουν γκράφιτι στο χώρο και τα βαγόνια της Σιδηροδρομικής Εταιρείας.
Εκπρόσωπος της εταιρείας, σύμφωνα με το BBC, δήλωσε πως οι «κηφήνες» - όπως συχνά αποκαλούνται τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη – θα χρησιμοποιηθούν δοκιμαστικά σύντομα σε αποθήκες της «Deutsche Bahn».
Ωστόσο δεν είναι ακόμη γνωστό κατά πόσο η χρήση των αερομεταφερόμενων καμερών είναι σύμφωνη με τη γερμανική νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων και παρακολούθησης.
Όπως υποστηρίζει η Deutsche Bahn, τα γκράφιτι κοστίζουν στην εταιρεία περίπου 7,6 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ σύμφωνα με γερμανικά μέσα κάθε μη επανδρωμένο αεροσκάφος θα κοστίσει περίπου 60.000 ευρώ.
Ο ανταποκριτής του BBC στη Γερμανία επισημαίνει πως η γερμανική κοινωνία είναι αρκετά ευαίσθητη σε θέματα προσωπικών δεδομένων και απορρήτου, υπενθυμίζοντας τα όσα είχαν συμβεί όταν η Google ανακοίνωσε τη υπηρεσία Street View για 20 πόλεις.
«Οι αντιδράσεις ήταν έντονες ακόμα και ο υπουργός Εξωτερικών Γκίντο Βεστερβέλε είχε δηλώσει πως θα κάνει ότι μπορεί για να το αποτρέψει. Τελικά η Google πρότεινε μια εναλλακτική λύση: Όσοι δεν επιθυμούσαν να εμφανίζονται τα σπίτια τους στο Street View τότε η Google θα θόλωνε την πρόσοψη του κτιρίου. Πάνω από 200.000 νοικοκυριά έκαναν σχετική αίτηση και τα κτίρια απαλείφθηκαν από το Street View».
Στη Γερμανία υπάρχουν όμως αντιδράσεις και για τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Νωρίτερα το Μάιο το υπουργείο Άμυνας ύστερα από διαμαρτυρίες και πιέσεις σταμάτησε ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη γερμανικών «κηφήνων» παρακολούθησης, με την ονομασία Euro Hawk. Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα χρησιμοποιούνταν στο εξωτερικό, ωστόσο θα έπρεπε να προσγειώνονται και να απογειώνονται σε γερμανικό έδαφος και άρα να πετάνε και σε γερμανικό εναέριο χώρο.
Οι αρχές εναέριας κυκλοφορίας κατέστησαν σαφές πως δεν πρόκειται να χορηγήσουν άδεια για πτήση μη επανδρωμένου αεροσκάφους παρακολούθησης. Ωστόσο μικρότεροι «κηφήνες» και σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις δεν χρειάζονται σχετική άδεια. Η Deutsche Bahn υποστηρίζει πως οι δικοί «μικροκηφήνες» θα πετούν μόνο μέσα στις αποθήκες της.
Το ζήτημα, όπως σημειώνεται στο BBC, ενδέχεται να απασχολήσει έντονα την κοινή γνώμη το επόμενο διάστημα, καθώς σε αυτό το σημείο φαίνεται πως υπάρχει νομικό κενό.
ΠΗΓΗ
Ουσιαστικά θα πρόκειται για αερομεταφερόμενες υπέρυθρες κάμερες που θα συγκεντρώνουν στοιχεία θα οποία θα μπορούσαν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για διώξεις κατά όσων κάνουν γκράφιτι στο χώρο και τα βαγόνια της Σιδηροδρομικής Εταιρείας.
Εκπρόσωπος της εταιρείας, σύμφωνα με το BBC, δήλωσε πως οι «κηφήνες» - όπως συχνά αποκαλούνται τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη – θα χρησιμοποιηθούν δοκιμαστικά σύντομα σε αποθήκες της «Deutsche Bahn».
Ωστόσο δεν είναι ακόμη γνωστό κατά πόσο η χρήση των αερομεταφερόμενων καμερών είναι σύμφωνη με τη γερμανική νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων και παρακολούθησης.
Όπως υποστηρίζει η Deutsche Bahn, τα γκράφιτι κοστίζουν στην εταιρεία περίπου 7,6 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ σύμφωνα με γερμανικά μέσα κάθε μη επανδρωμένο αεροσκάφος θα κοστίσει περίπου 60.000 ευρώ.
Ο ανταποκριτής του BBC στη Γερμανία επισημαίνει πως η γερμανική κοινωνία είναι αρκετά ευαίσθητη σε θέματα προσωπικών δεδομένων και απορρήτου, υπενθυμίζοντας τα όσα είχαν συμβεί όταν η Google ανακοίνωσε τη υπηρεσία Street View για 20 πόλεις.
«Οι αντιδράσεις ήταν έντονες ακόμα και ο υπουργός Εξωτερικών Γκίντο Βεστερβέλε είχε δηλώσει πως θα κάνει ότι μπορεί για να το αποτρέψει. Τελικά η Google πρότεινε μια εναλλακτική λύση: Όσοι δεν επιθυμούσαν να εμφανίζονται τα σπίτια τους στο Street View τότε η Google θα θόλωνε την πρόσοψη του κτιρίου. Πάνω από 200.000 νοικοκυριά έκαναν σχετική αίτηση και τα κτίρια απαλείφθηκαν από το Street View».
Στη Γερμανία υπάρχουν όμως αντιδράσεις και για τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Νωρίτερα το Μάιο το υπουργείο Άμυνας ύστερα από διαμαρτυρίες και πιέσεις σταμάτησε ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη γερμανικών «κηφήνων» παρακολούθησης, με την ονομασία Euro Hawk. Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα χρησιμοποιούνταν στο εξωτερικό, ωστόσο θα έπρεπε να προσγειώνονται και να απογειώνονται σε γερμανικό έδαφος και άρα να πετάνε και σε γερμανικό εναέριο χώρο.
Οι αρχές εναέριας κυκλοφορίας κατέστησαν σαφές πως δεν πρόκειται να χορηγήσουν άδεια για πτήση μη επανδρωμένου αεροσκάφους παρακολούθησης. Ωστόσο μικρότεροι «κηφήνες» και σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις δεν χρειάζονται σχετική άδεια. Η Deutsche Bahn υποστηρίζει πως οι δικοί «μικροκηφήνες» θα πετούν μόνο μέσα στις αποθήκες της.
Το ζήτημα, όπως σημειώνεται στο BBC, ενδέχεται να απασχολήσει έντονα την κοινή γνώμη το επόμενο διάστημα, καθώς σε αυτό το σημείο φαίνεται πως υπάρχει νομικό κενό.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.