Ιστοσελίδα δορυφορικού καναλιού Russia Today
3 Mαρτίου 2012
Ο ιδιοκτήτης του Firefox, του δεύτερου πιο δημοφιλούς προγράμματος πλοήγησης στο διαδίκτυο στον κόσμο, προωθεί την...
ενσωμάτωση ενός νέου "αξεσουάρ" που θα επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο πώς οι κινήσεις τους στο διαδίκτυο παρακολουθούνται και διανέμονται σε διάφορες ιστοσελίδες, καθώς εκείνοι πλοηγούνται στο διαδίκτυο.
Το "αξεσουάρ", που είναι ακόμη υπό κατασκευή, οπτικοποιεί τη ροή των πληροφοριών σαν ένα πλέγμα από φυσαλίδες που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές ιστοσελίδες. Παρακολουθεί τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται ο χρήστης και εμφανίζει τους σεσημασμένους "συνεργάτες" τους: διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες που αναπτύσσουν προφίλ συμπεριφοράς των καταναλωτών και άλλα τρίτα μέρη. Καθώς συνεχίζεται η πλοήγηση, αναδύεται ένα μοτίβο, το οποίο αποκαλύπτει ότι διάφορες δημοφιλείς ιστοσελίδες συνδέονται με τους ίδιους συλλέκτες δεδομένων, που εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους γύρω από τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του χρήστη.
Απώτερος σκοπός των εταιρειών αυτών είναι να διαπιστώνουν τι είδους διαφήμιση είναι περισσότερο ελκυστική σε κάθε χρήστη, και στη συνέχεια να μπορούν να εστιάζουν σε αυτόν, ανάλογα με τις προτιμήσεις του.
Για παράδειγμα, η αμφιλεγόμενη νέα "πολιτική απορρήτου" της Google έχει ως στόχο να διανέμονται οι πληροφορίες γύρω από τους χρήστες στις διάφορες υπηρεσίες της, έτσι ώστε να κατασκευάζονται νέα προφίλ χρήστη-καταναλωτή. Τα νέα αυτά προφίλ θα χαρακτηρίζονται από περισσότερη ακρίβεια, για την διευκόλυνση των διαφημιστικών εταιρειών. Η πολιτική της Google τέθηκε σε ισχύ προχθές, Πέμπτη, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες ακτιβιστών, αλλά και αξιωματούχων, λόγω του ότι παραβιάζει το απόρρητο για τα προσωπικά δεδομένα, πράγμα που συνιστά ποινικό αδίκημα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Facebook, το οποίο πληροφορείται για κάθε επίσκεψη χρήστη σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα για την οποία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον μέσω της ένδειξης "Like".
Η ποσότητα των δεδομένων που συλλέγεται από το Google, το Facebook και άλλους, λιγότερο γνωστούς στο ευρύ κοινό, "παίκτες" είναι εκπληκτική. Ωστόσο, η πλειονότητα των χρηστών του διαδικτύου αγνοεί αυτό το γεγονός. Το νέο "αξεσουάρ" του Mozilla, που ονομάζεται "Collusion" (= συμπαιγνία), στοχεύει να επιφέρει ευεργετικές αλλαγές προς όφελος των χρηστών σε αυτό τον τομέα.
Σε πρόσφατη ανάρτηση στο ιστολόγιό του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μοzilla, Gary Kovacs, αναφέρει: "Το Collusion θα μας επιτρέψει να τραβήξουμε την κουρτίνα, που μέχρι τώρα ήταν κλειστή. Έτσι θα παρέχουμε στους χρήστες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον αυξανόμενο ρόλο των "τρίτων μερών", τον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα καθοδηγούν πλέον την εμπειρία της πλόηγησής μας στο διαδίκτυο, και με αυτό τον τρόπο θα μπορούμε να διαφωτιστούμε, τελικά, γύρω από το πόσο λίγο έλεγχο έχουμε πάνω σε αυτή την εμπειρία, αλλά και στην απώλεια των δεδομένων μας".
Η εταιρεία Mozilla θα ζητάει από τους χρήστες του Collusion να υποβάλουν ανώνυμα δεδομένα σχετικά με τις συνήθειες της πλοήγησής τους, ώστε να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων που θα τους επιτρέπει να βλέπουν ποιός τους παρακολουθεί και πώς ακριβώς γίνεται αυτό. Απευθύνεται κυρίως σε ερευνητές, δημοσιογράφους και ακτιβιστές της προστασίας προσωπικών δεδομένων, οι οποίοι θα είναι σε θέση να μελετούν τις πρακτικές της παρακολούθησης των δεδομένων και να εντοπίζουν πιθανές παραβιάσεις ή καταχρήσεις.
Η πλήρης έκδοση του Collusion θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με άλλα εργαλεία, όπως το Tracker Block, ώστε να επιτρέπει στους χρήστες να κρύβουν επιλεκτικά ορισμένα δεδομένα από τους "κατασκόπους" του διαδικτύου, ενώ συγχρόνως θα είναι σε θέση να επιτρέπουν τον εντοπισμό άλλων δεδομένων.
3 Mαρτίου 2012
Ο ιδιοκτήτης του Firefox, του δεύτερου πιο δημοφιλούς προγράμματος πλοήγησης στο διαδίκτυο στον κόσμο, προωθεί την...
ενσωμάτωση ενός νέου "αξεσουάρ" που θα επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο πώς οι κινήσεις τους στο διαδίκτυο παρακολουθούνται και διανέμονται σε διάφορες ιστοσελίδες, καθώς εκείνοι πλοηγούνται στο διαδίκτυο.
Το "αξεσουάρ", που είναι ακόμη υπό κατασκευή, οπτικοποιεί τη ροή των πληροφοριών σαν ένα πλέγμα από φυσαλίδες που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές ιστοσελίδες. Παρακολουθεί τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται ο χρήστης και εμφανίζει τους σεσημασμένους "συνεργάτες" τους: διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες που αναπτύσσουν προφίλ συμπεριφοράς των καταναλωτών και άλλα τρίτα μέρη. Καθώς συνεχίζεται η πλοήγηση, αναδύεται ένα μοτίβο, το οποίο αποκαλύπτει ότι διάφορες δημοφιλείς ιστοσελίδες συνδέονται με τους ίδιους συλλέκτες δεδομένων, που εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους γύρω από τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του χρήστη.
Απώτερος σκοπός των εταιρειών αυτών είναι να διαπιστώνουν τι είδους διαφήμιση είναι περισσότερο ελκυστική σε κάθε χρήστη, και στη συνέχεια να μπορούν να εστιάζουν σε αυτόν, ανάλογα με τις προτιμήσεις του.
Για παράδειγμα, η αμφιλεγόμενη νέα "πολιτική απορρήτου" της Google έχει ως στόχο να διανέμονται οι πληροφορίες γύρω από τους χρήστες στις διάφορες υπηρεσίες της, έτσι ώστε να κατασκευάζονται νέα προφίλ χρήστη-καταναλωτή. Τα νέα αυτά προφίλ θα χαρακτηρίζονται από περισσότερη ακρίβεια, για την διευκόλυνση των διαφημιστικών εταιρειών. Η πολιτική της Google τέθηκε σε ισχύ προχθές, Πέμπτη, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες ακτιβιστών, αλλά και αξιωματούχων, λόγω του ότι παραβιάζει το απόρρητο για τα προσωπικά δεδομένα, πράγμα που συνιστά ποινικό αδίκημα. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Facebook, το οποίο πληροφορείται για κάθε επίσκεψη χρήστη σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα για την οποία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον μέσω της ένδειξης "Like".
Η ποσότητα των δεδομένων που συλλέγεται από το Google, το Facebook και άλλους, λιγότερο γνωστούς στο ευρύ κοινό, "παίκτες" είναι εκπληκτική. Ωστόσο, η πλειονότητα των χρηστών του διαδικτύου αγνοεί αυτό το γεγονός. Το νέο "αξεσουάρ" του Mozilla, που ονομάζεται "Collusion" (= συμπαιγνία), στοχεύει να επιφέρει ευεργετικές αλλαγές προς όφελος των χρηστών σε αυτό τον τομέα.
Σε πρόσφατη ανάρτηση στο ιστολόγιό του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μοzilla, Gary Kovacs, αναφέρει: "Το Collusion θα μας επιτρέψει να τραβήξουμε την κουρτίνα, που μέχρι τώρα ήταν κλειστή. Έτσι θα παρέχουμε στους χρήστες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον αυξανόμενο ρόλο των "τρίτων μερών", τον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα καθοδηγούν πλέον την εμπειρία της πλόηγησής μας στο διαδίκτυο, και με αυτό τον τρόπο θα μπορούμε να διαφωτιστούμε, τελικά, γύρω από το πόσο λίγο έλεγχο έχουμε πάνω σε αυτή την εμπειρία, αλλά και στην απώλεια των δεδομένων μας".
Η εταιρεία Mozilla θα ζητάει από τους χρήστες του Collusion να υποβάλουν ανώνυμα δεδομένα σχετικά με τις συνήθειες της πλοήγησής τους, ώστε να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων που θα τους επιτρέπει να βλέπουν ποιός τους παρακολουθεί και πώς ακριβώς γίνεται αυτό. Απευθύνεται κυρίως σε ερευνητές, δημοσιογράφους και ακτιβιστές της προστασίας προσωπικών δεδομένων, οι οποίοι θα είναι σε θέση να μελετούν τις πρακτικές της παρακολούθησης των δεδομένων και να εντοπίζουν πιθανές παραβιάσεις ή καταχρήσεις.
Η πλήρης έκδοση του Collusion θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με άλλα εργαλεία, όπως το Tracker Block, ώστε να επιτρέπει στους χρήστες να κρύβουν επιλεκτικά ορισμένα δεδομένα από τους "κατασκόπους" του διαδικτύου, ενώ συγχρόνως θα είναι σε θέση να επιτρέπουν τον εντοπισμό άλλων δεδομένων.
kostasxan
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.